Bariery ochronne montowane są w wielu miejscach – na pewno nie raz się z nimi spotkałeś. Zabezpieczają nie tylko tych, którzy podróżują samochodami, ale również pieszych i rowerzystów. Aby spełniały swoją rolę muszą mieć odpowiednie parametry.
Montowanie barier ochronnych
Bariery drogowe montowane są przy wielu drogach. Aby spełniały swoją role muszą być najlepszej jakości – czyli być zgodne z normą EN PN 1317. Wszelkie prace muszą być wykonywane według norm GDDKiA. Wiele firm, które świadczą tego typu usługi zajmują się również wynajmowaniem oznakowania tymczasowego i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Bariery drogowe stalowe – istotne zastosowanie na drogach
Bariery drogowe produkuje się ze stali. Wszystko dzięki jej cennym właściwościom. Materiał ten jest bardzo odporny i łatwy w formatowaniu. Przez cały czas eksploatacji, który może potrwać nawet kilka lat zachowują swój pierwotny kształt i właściwości. Stal jest materiałem, który w 100% podlega recyklingowi. Co ważniejsze montaż, jak i demontaż barier ochronnych jest bardzo łatwy.
Wytrzymałość zabezpieczeń drogowych ze stali
Wytrzymałość zabezpieczeń drogowych ze stali określa się m.in. klasą poziomu powstrzymywania. To jeden z najważniejszych parametrów, który określa zdolność bariery do powstrzymywania uderzającego w nią pojazdu. Ten parametr określa się na podstawie rzeczywistych testów zderzeniowych. Wyróżnia się następujące klasy poziomu powstrzymywania:
- Małe — T1, T2, T3 (tymczasowe bariery ochronne),
- Normalne — N1, N2,
- Podwyższone — H1, H2, H3,
- Bardzo wysokie — H4a, H4b.
Istotnym parametrem przy ocenie wytrzymałości jest odkształcenie systemu bariery. Wyróżniamy następujące typy barier:
- Podatna — z odkształceniem dochodzącym do 2,0 m,
- O ograniczonej podatności — z odkształceniem nieprzekraczającym 0,85 m,
- Niepodatna — z odkształceniem równym lub bliskim zeru.